OKM 2018

A 6., 8., 10. évfolyamokon 76 tanuló vett részt a kompetenciamérésen.  Közülük sajnos csak 37 tanuló rendelkezik CSH (családi háttér) index-szel.  A 2018. évi mérés eredményeiről általában elmondható, hogy mind a három osztály teljesítménye meghaladta az országos átlagot mind matematikából, mind szövegértésből. Az országos átlageredménynél szignifikánsabban jobban teljesítettek tanulóink.  A tanulók eredményei nem különböznek szignifikánsan a várható eredménytól.  Az összes iskola teljesítményét szemléltető görbén minden esetben több a gyengébben teljesítő iskolák száma.  Megfigyelhető a tanulók 5-6. szintre való koncentrálódása, nem jellemző a nagy szórás a modell szerint.  Összesen 9 tanuló nyújtott 7. szintű, kimagasló teljesítményt.

Ha egy intézményben az adott évben elvégzett méréseredményei alapján a felmért évfolyamokra járó tanulók nem érték el az előírt minimumot, azt a Hivatal jelzi az intézményfenntartójának, akinek ezt követően intézkedési terv elkészítését kell kezdeményeznie.

Az előírt minimum:

 

a 6. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és

legalább fele matematikából nem érte el a 2. képességszintet,

 

a 8. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és

legalább fele matematikából nem érte el a 3. képességszintet,

 

a 10. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és

legalább fele matematikából nem érte el a 3. képességszintet.

 

A 6. és a 10. évfolyamokon nem volt olyan tanuló, aki ne érte volna el a minimum képességszintet.  A 8. osztályban 1 fő matematikából nem érte el a 3. képességszintet.  Mindezek alapján az intézménynek nem szükséges intézkedési tervet készítenie.  A legkiemelkedőbb eredmény a 8. osztályos szövegértés mérésen született. Egyetlen budapesti általános iskolában született szignifikánsan jobb eredmény.  Meggyőződésünk, hogy az intenzív zenei tevékenység nagyban hozzájárul ezekhez az eredményekhez.