OKM 2018
A 6., 8., 10. évfolyamokon 76 tanuló vett részt a kompetenciamérésen. Közülük sajnos csak 37 tanuló rendelkezik CSH (családi háttér) index-szel. A 2018. évi mérés eredményeiről általában elmondható, hogy mind a három osztály teljesítménye meghaladta az országos átlagot mind matematikából, mind szövegértésből. Az országos átlageredménynél szignifikánsabban jobban teljesítettek tanulóink. A tanulók eredményei nem különböznek szignifikánsan a várható eredménytól. Az összes iskola teljesítményét szemléltető görbén minden esetben több a gyengébben teljesítő iskolák száma. Megfigyelhető a tanulók 5-6. szintre való koncentrálódása, nem jellemző a nagy szórás a modell szerint. Összesen 9 tanuló nyújtott 7. szintű, kimagasló teljesítményt.
Ha egy intézményben az adott évben elvégzett méréseredményei alapján a felmért évfolyamokra járó tanulók nem érték el az előírt minimumot, azt a Hivatal jelzi az intézményfenntartójának, akinek ezt követően intézkedési terv elkészítését kell kezdeményeznie.
Az előírt minimum:
a 6. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és
legalább fele matematikából nem érte el a 2. képességszintet,
a 8. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és
legalább fele matematikából nem érte el a 3. képességszintet,
a 10. évfolyamon a tanulók legalább fele szövegértésből és
legalább fele matematikából nem érte el a 3. képességszintet.
A 6. és a 10. évfolyamokon nem volt olyan tanuló, aki ne érte volna el a minimum képességszintet. A 8. osztályban 1 fő matematikából nem érte el a 3. képességszintet. Mindezek alapján az intézménynek nem szükséges intézkedési tervet készítenie. A legkiemelkedőbb eredmény a 8. osztályos szövegértés mérésen született. Egyetlen budapesti általános iskolában született szignifikánsan jobb eredmény. Meggyőződésünk, hogy az intenzív zenei tevékenység nagyban hozzájárul ezekhez az eredményekhez.